Cases

Photografica.com case: "Fra ny webshop til millionomsætning"

Photografica ApS er en veletableret virksomhed inden for foto-branchen og har i mange år været danskernes go-to destination med en bred vifte af muligheder inden for professionelle og klassiske kameraer samt foto udstyr i høj kvalitet.

Resultater

  • ROAS +30 over en 1-årig periode.
  • Pris pr. konvertering 88 kr.
  • Rækkevidde +450.000 relevante personer.
Vil du høre mere?

Sådan skabte vi resultater

Da vi startede Facebook annoncering for Photografica.com, var det med ingen data og fra scratch. Siden har vi formået at skabe en kontinuerlig vækst af online forretningen, mens Photografica har kunne koncentrere sig om det de er bedst til – at drive den fysiske forretning og pleje deres kunder med ekseptionel service.  

Implementering af Facebook pixel via Magento

Photografica har en stor kundeskare og derfor også rigtig meget trafik på shoppen. Derfor var det oplagt at identificere og målrette allerede interesserede brugere med en Facebook pixel, der har besøgt webshoppen op til de seneste 180 dage samt vist engagement på Facebook & Instagram de seneste 365 dage.

Vi opsatte en effektiv og gennemtestet kampagnestruktur mod disse "varme målgrupper", der performer med en ekseptionel høj ROAS.

Fra 0,- til million omsætning på Facebook på under 1 år med en effektiv målretning

Test af målgruppe & levering

For at skabe et skaleringsgrundlag opsatte vi for Photografica push-kampagner - målrettet mod forskellige målgrupper, der ikke kender virksomheden i forevejen, som vi testede over en periode. Hermed begyndte vi også at berige Facebook pixlen med data, så vi snart kunne målrette mere relevante målgrupper for at øge performance yderligere.

Nu havde vi mere hårde/signifikante data til at oprette Look-a-Like målgrupper, for at nå ud til nye potentielle kunder, hvis digitale adfærd ligner de eksisterende kunder.

Som performance vækstede optimerede vi ydermere leveringen af annoncerne ved at benytte pixel-data i højere grad. Vi baserede vores målretning mod specifikke hændelser for at eksponere annoncerne mod brugere, som er mest tilbøjelig til at gennemføre en specifik konvertering - i dette tilfælde køb - på baggrund af pixel-dataen.