Cases

Wood-online.dk case: "226% stigning i ROAS og 338% stigning i omsætning"

Wood-online.dk leverer alt indenfor træ og byggematerialer til kvalitetsbevidste kunder.

Resultater

  • 226% stigning i ROAS ift. året før
  • 338% stigning i omsætning ift. året før
  • 201% reducering i pris pr. salg ift. året før
Vil du høre mere?

Sådan skabte vi resultater for Wood-online.dk

Tidligere kampagnestruktur årsag til lavt afkast på Google Ads

Vi startede vores samarbejde med Wood-online.dk ultimo 2020 med Google Ads. Vi havde at gøre med en branche med høje gennemsnitsordrepriser samt et eksisterende setup. Dog var resultaterne utilfredsstillende med et lavt afkast af omsætningen samt alt for høje konverteringspriser.

Kontoen indeholdte for mange brede søgeord der øgede irrelevante klik og omkostninger og dermed også pris pr. konvertering. Samtidig var Google Shopping ikke sat optimalt op, der ellers stod for størstedelen af salget fra Google Ads.


"Matias og hans hold fra Peopl får den varmeste anbefaling til dem som leder efter en seriøs og professionel partner til deres online markedsføring."

Øget omsætning & ROAS med en granulær kampagnestruktur

En nærmere analyse af eksisterende data viste hurtigt, at det lave afkast gik hånd i hånd med dårlig "kvalitetsresultat" på søgeordniveau, der medførte dårlig positionering, dyre klikpriser samt høje konverteringspriser, hvilket i sidste ende giver et dårligere afkast.

Vi implementerede en ny granulær kampagnestruktur optimeret imod brugernes specifikke søgninger. Ved at fjerne fokus fra brede søgeord til at matche søgninger med relevante annoncer, så vi hurtigt en positiv effekt på kvalitetsresultat, CTR, positionering samt afkast.

Vi opdelte yderligere Google shopping kampagnen i en mere avanceret og gennemtestet struktur, der nu gjorde det nemmere at allokere budgettet rigtigt på produkter med højt afkast.

Vores samarbejde med Wood Online er siden blevet udvidet yderligere og vi varetager i dag ansvaret på flere discipliner.